November 23, 2017
VSE KAR MORAŠ VEDETI O - AVOKADU

Močno verjamem, da je uživanje uravnotežene prehrane najboljši način za izboljšanje zdravja. S sprostitvijo hranilnih lastnosti zdrave hrane, lahko izboljšaš svoje počutje, se izogneš raznim boleznim ter povečaš raven enrgije, ki jo potrebuješ za življenje! Danes ti predstavljam; lahko bi rekla svoj najljubši sadež - avokado!

 

TO RITKO BOM KLICALA KAR AVOKADO - KER JE DOBRA VRSTA MAŠČOBE

Avokado je precej edinstven sadež, saj za razliko od ostalih sadežev večina njegovih kalorij prihaja iz maščob in ne iz ogljikovih hidratov. Avokado je eden izmed tistih redkih plodov, ki vsebuje dobre maščobe - kar pomeni, da lahko pomaga vzdrževati raven holesterola v mejah normale in zmanjšuje tveganja za nastanek srčnih bolezni.

 

HRANILNE VREDNOSTI ZA 100 G AVOKADA

160 kcal → 7.2 g ogljikovih hidratov ⎜13.7 g maščob⎜2 g beljakovin

 

ZDRAVA ZUNANJOST SE ZAČNE OD ZNOTRAJ

Avokado je v zadnjih letih postal neverjetno priljubljen med posamezniki, ki se zavedajo pozitivnih učinkov hrane (pa tudi pri tistih, ki se jih ne). Pogosto ga poimenujejo kot super živilo, kar glede na njegove zdravstvene koristi sploh ni presenetljivo. Avokado je bogat vir kar nekaj mikronhranil. Preveri katerih.

Avokado je odličen vir prehranskih vlaken, ki so zaradi zmanjševanja ravni holesterola in glukoze v krvi, najpogosteje povezana z zaščito pred boleznijo srca in diabetesom, ter pomagajo ohranjati zdravo črevesje. Avokado vsebuje 6.7 g prehranskih vlaken na 100 g  živila, kar je približno 22 % priporočenega dnevnega vnosa.

Avokado je bogat z vitaminom B6, ki ima v telesu vlogo pri presnovi beljakovin in glikogena, prispeva k normalnemu psihološkemu delovanju, zmanjšuje utrujenost in izčrpanost, prispeva k uravnanemu delovanju hormonov ter ima pomembno vlogo pri delovanju imunskega sistema. Avokado vsebuje 0.3 mg vitamina B6 na 100 g živila, kar je 25 % priporočenega dnevnega vnosa.

V avokadu najdemo tudi vitamin K, ki prispeva k normalnemu strjevanju krvi in ohranjanju zdravih kosti. Na 100 g vsebuje 21 mcg vitamina K, kar je približno 32 % priporočenega dnevnega vnosa.

Avokado je bogat vir minerala kalija, ki ima vlogo pri delovanju mišic, pomaga pri vzdrževanju normalnega krvnega tlaka in prispeva k delovanju živčnega sistema. Na 100 g vsebuje kar 485 mg kalija, kar je 24 % priporočenega dnevnega vnosa.

 

NE ŠE ... NE ŠE ... NE ŠE ... NE ŠE ... POJEJ ME ... PREPOZNO

Kolikokrat se ti je že zgodilo, da si iz trgovine prinesla ta čudovit sadež, ki si ga lahko nato nekaj dni samo opazovala, saj je bil trd kot kamen 🙈. Ali veš kako izbrati ravno prav zrel avokado? Odstrani pecelj!

→ Če pecelj odstraniš zlahka (takoj odpade) in je avokado pod pecljem lepe zelene barve - je avokado najverjetneje popolno zrel - za vsak slučaj pri peclju s prstom zelo na rahlo pritisni na površino in preveri še trdnost.

→ Če pecelj odstraniš zlahka (takoj odpade) in je avokado pod pecljem rjave barve - je avokado najverjetneje že prezrel oziroma bo imel rjave pikice.

→ Če pecelj ne gre zlahka stan je avokado najverjetneje še nezrel.

 

Kaj storiti, če je tvoj avokado trd kot kamen - ti pa si ga želiš takoj?

→ Pečico segrej na 90°C.
→ Avokado zavij v alu-folijo.
→ Peci ga 10 minut.
→ Preveri, če je tvoj avokado že dozorel.

Če je tvoj avokado še vedno trd, ponovi postopek. Čas v pečici je odvisen od stopnje dozorelosti/nedozorelosti tvojega avokada.

🥑  Po avokado vedno skočim v Hofer (objava ni spoznorirana), saj imajo v svoji ponudbi že zorjene avokade, kar pomeni, da ga lahko uporabim takoj 🙌🏻

  

SKUPAJ GREVA KOT AVOKADO IN PRAKTIČNO VSE

Ne samo, da je avokado zdrav ... je tudi zelo okusen. Njegov bogat okus in svilnata, kremasta struktura se odlično mešata z drugimi živili.

Lahko ga dodaš v solate, smoothije in v mnoge druge slane in sladke recepte ... lahko ga tudi enostavno prerežeš na pol in ješ "na žlico" 😋 Omembe vreden je guacamole, ki je verjetno najbolj znan recept iz avokada.

         ⬇︎  

HOLI GUACAMOLI - party porcija

🥑  3 zrele avokade
🥑  1 malo rdečo čebulo
🥑  1 limono - sveže stisnjen sok
🥑  1 manjši paradižnik
🥑  1 jalapeño papriko - srednje velik zelen čili 
🥑  sol in peteršilj po okus

Čebulo, paradižnik in čili narežemo na majhne koščke.

Dodamo limono in avokado ter vse sestavine z vilico dobro pretlačimo.

Solimo po okusu in po želji okrasimo s peteršiljem.

 

 

Imaš rada avokado? Napiši v komentar, kako si ga najraje pripraviš ⬇︎

 

Komentar (2)

  • NINA.behero

    Oooo njamiii .. te kombinacije pa še nisem probala. Sliši se odlično .. nekaj kar bo treba poskusiti :)

  • Maruša

    Sama si najraje pripravim “namaz” iz avokada in tune, dodam se zlico imoninega soka. Nato pa namazem na ajdov ali pirin kruh ali pa kar na rizeve ploscice. :)

KOMENTAR